ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fader okänd - Setterberg i Floby  (läst 557 gånger)

2018-10-09, 18:16
läst 557 gånger

Utloggad Nadja Zetterberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2021-06-09, 20:35
    • Visa profil
Jag söker fadern till min farfars farfar Johan Setterberg, född 1856 i Floby. Modern heter Maja Stina Jonsdotter (f. 1825) i Floby.

I husförhörslängd visas att Johan (nu kallad Johan Johanson) och hans mor hamnat på fattighuset och han flyttar ensam därifrån 1877 och blir dräng på Bosgården. Hans namn där är Johan Johanson Setterberg.

Är det troligt att han, nu 21 år gammal, tagit efternamnet Setterberg efter sin far? Inte hittat någon potentiell Setterberg i Floby som kan vara far till Johan.

Skulle försöka mig på Vilske häradsrätts dombok, det är ett hopp mellan 1851 och 1858 så jag valde den senare, men de är svårtydda och långa. Finns det något annat tillvägagåbgssätt förutom eventuell böter i dombok dom kan hjälpa mig hitta Johans far?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna