ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria (Margareta) Andersdotter född 27 jan 1723 i Klinten, Undenäs  (läst 579 gånger)

2018-10-22, 16:35
läst 579 gånger

Utloggad Anders Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 269
  • Senast inloggad: 2023-08-07, 08:51
    • Visa profil
Hej,

Jag har en ana Margareta Andersdotter som ska vara född 27 jan 1723. Hon är gift med Anders Håkansson född i Spåndalen, Undenäs 11 jan 1729.

I FB finns en Margareta Andersdotter född 27 jan 1723 med föräldrarna Anders Törsson och Karin Nilsdotter.

Jag kan inte hitta flera barn med dessa föräldrar men det finns två andra par:
Anders Törsson och Rangel Nilsdotter som bla fått en son Nils född 27 feb 1716 i Klinten, Undenäs
Anders Törsson och Karin Törsdotter som får barn i Skallebo. De vigdes 20 okt 1717.

Jag kan inte hitta någon dödsnotis på Rangel (utom en Rangela i Sättra) eller vigselnotis på Karin Nilsdotter.

På en sida http://www.svanhultsby.se/Svanhult/Genealogi/0001/6_72.htm verkar Karin Törsdotter och Nilsdotter vara samma person. Stämmer detta? Var Rangel Anders första fru men dödsnotis saknas?

Har inte så bra koll på geografin runt Undenäs.

MVH
Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna