ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rekonstruktion/dokumentation av Markaryd s:n  (läst 1045 gånger)

2018-10-23, 10:57
läst 1045 gånger

Utloggad Curt Pilros

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 284
  • Senast inloggad: 2022-09-11, 09:32
    • Visa profil
Finns det någon släktforskare som har gett sig in på att försöka dokumentera/registrera/rekonstruera
 den svåra socknen Markaryd? Jag skulle vilja komma i kontakt med någon/några som kanske har
gjort ett tappert försök! Det går ju att hjälpligt få ihop en hel del med hjälp av de
obetydliga kyrkoböckerna samt mantalslängder, generalmönsterrullar, boupteckningar mm.
Jag håller normalt på med Hinneryd s:n men det finns väldigt många kopplingar till Markaryd s:n
(även pga att det är en annexförsamling) så det är ett antal byar och familjer som jag blivit tvungen att försöka få ihop där.
Finns det någon som har något så lägg ett Rötter-mejl med din mejl-adress till mig så kan jag berätta vad jag har att erbjuda och vice versa.
mvh
curt

2018-12-01, 17:02
Svar #1

Utloggad Kristina Blom Loo

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 22
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 19:47
    • Visa profil
    • jkblom.se
Hej! Detta är ett projekt som jag påbörjat och utbyter gärna erfarenheter. Jag har hittills fått ihop cirka 3000 namn men det går långsamt framåt. Just nu undrar jag mest hur jag sedan ska gå tillväga gällande spridning och engagemang av uppgifterna. Du får gärna höra av dig till mig på email stinabloom@gmail.com
/Kristina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna