ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: karl arvid styffe och gerda i karlskrona,friedislev  (läst 2977 gånger)

2018-11-09, 19:54
läst 2977 gånger

Utloggad John Bevegård

  • john bevegård släkten i värmland sverige.
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 12:09
  • hej! john b forskar på styffe,.brundin gröning .
    • Visa profil
hej1 vet någon om karl arvid styffe adjunkt fil mag lärare på karlskrona högre läroverk i matematik kemi fysik osv gift med gerda bodde på gerda gården hon hade syatelje hamma papegojor djur fåglasr etc. de var lite lokalt kända han från styffe släkt far anders johan styffe gift albertina göthilda wikner i torsång burgrevegården kopparberg hon venjan johanniesholm bruk...flottningsförman son till olov styffe och marit klemetsdotter olov son till per styffe furir gränsridare maria hultenberg i wingäng dalby värmmland hälsningar john bevegård.
hej från john bevegård.forskar på släkten styffe i Värmland och utgreningar till uggla rosenbielke Ekeblad ribbing rosenbielke hildring ramsell sala montanus fellenia präster och militärer... styffe fr John bevegård.

2018-11-10, 09:53
Svar #1

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10394
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:57
    • Visa profil
    • Gensvaret
Hej John,

Här är ett antal sökträffar i KB:s digitaliserade tidningsmaterial:
https://tidningar.kb.se/?q=%22arvid%20styffe%22

Man hittar även dödsannonser och dödsrunor i Genealogiska Föreningens klipparkiv:

2018-11-10, 21:09
Svar #2

Utloggad John Bevegård

  • john bevegård släkten i värmland sverige.
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 12:09
  • hej! john b forskar på styffe,.brundin gröning .
    • Visa profil
hej! tack så väldigt mycket för information kanman gå in på bt tidningar och leta själv....väldigt bra...! vet du något mer om släkten styffe lite bakåt i värmland dalby ransby etc... tack hälsningar fr john bevegård.
hej från john bevegård.forskar på släkten styffe i Värmland och utgreningar till uggla rosenbielke Ekeblad ribbing rosenbielke hildring ramsell sala montanus fellenia präster och militärer... styffe fr John bevegård.

2018-11-10, 23:19
Svar #3

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10394
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:57
    • Visa profil
    • Gensvaret
Detta var alltså bara några exempel på sökträffar i tidningsmaterialet. Jag har inte bedrivit någon forskning på släktgrenen.

2018-11-26, 19:48
Svar #4

Utloggad Mats Wallin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 15:33
    • Visa profil
Hej John,
Hej John,
Karl Arvid Styffe var gift med Elsa Styffe  (f 1894) som var kusin till min farmor. Jag hittade Elsas fotoalbum i mitt föräldrahem för ett par år sedan i samband med att de flyttade till äldreboende. Albumen finns nu i min ägo och innehåller en hel del foton med både dateringar och kommentarer.
Jag har mailat mina kontaktuppgifter till dig om du vill veta mer.
Med vänlig hälsning,
Mats

2018-11-26, 20:36
Svar #5

Utloggad John Bevegård

  • john bevegård släkten i värmland sverige.
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 12:09
  • hej! john b forskar på styffe,.brundin gröning .
    • Visa profil
hej! tack det låter intressant...!om du har några digitaliserade bilder så är jag väldigt intresserad. speciellt bilder av karl arvid styffe ,eller hans syskon johan Olov och Astrid Evelina maria ..eller om det finns bilder på hans far och mor med ev...?!!!!! hälsningar.!    från John bevegård.
hej från john bevegård.forskar på släkten styffe i Värmland och utgreningar till uggla rosenbielke Ekeblad ribbing rosenbielke hildring ramsell sala montanus fellenia präster och militärer... styffe fr John bevegård.

2018-11-26, 21:55
Svar #6

Utloggad Mats Wallin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 15:33
    • Visa profil
Hej,
Det finns bilder både på Karl Arvid och på vad jag tror är hans föräldrar. Albumen har jag på landet och jag åker dit på onsdag. Har en scanner där så jag scannar in en sida när jag kommer ut. Det finns som sagt en hel del bilder och flera av dem är från andra hälften av tjugotalet.
/Mats

2018-11-26, 22:21
Svar #7

Utloggad John Bevegård

  • john bevegård släkten i värmland sverige.
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 12:09
  • hej! john b forskar på styffe,.brundin gröning .
    • Visa profil
hej! ja tack det skulle vara väldigt intressant. karl arvids far anders johan styffe var ju bror till min morfars mor emma sofia styffe som dog i tbc 1904. gift med johan august andersson. bodde i östra torp grava Värmland. anders johan var äldsta barn av tror jag 4 eller 5 basrn varav 2 dog unga .per och carl. anders flyttade till transtrand sedan torsång var flottningsförman gift med albertina Elvira göthilda Wikner. johannisholm venjan Kopparberg. sedan flyttade anders till gävle. tror det var  när Korsnäs bruk eller var det torsång Domnarvet flyttade dit till Skutskär. han dog 1924. karl arvifd 1945 Olov johan 1966örst imaria, sedan i adolf fredrik och systern Elvira maria ca 1949.alla var studenter i falun läroverk och uppsala. .undrar också vem vikner var,.!!!!! herman Julius Wikner var farbror till Elvira albertina göthilda Wikner systrarna kallades för demoiseller. mademoiselle.var det ev högre stånd....! Wikner var inspektor johannesholm glasbruk som sedan blev stångjärn och smedja ...men min släkt går från Olov styffe och emma  till carl stålhammer min mors far mor inger  hälsningar från son. ha det bra och  John bevegård.
hej från john bevegård.forskar på släkten styffe i Värmland och utgreningar till uggla rosenbielke Ekeblad ribbing rosenbielke hildring ramsell sala montanus fellenia präster och militärer... styffe fr John bevegård.

2018-11-29, 17:46
Svar #8

Utloggad Mats Wallin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 15:33
    • Visa profil
Hej. Här kommer ett par bilder från ett album som innehåller bilder på Elsa och Arvid och släktingar. Lite svårt att scanna utan att ta isär albumet.
Hälsningar
Mats

2018-11-29, 17:48
Svar #9

Utloggad Mats Wallin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 15:33
    • Visa profil
Verkade inte fungera att skicka bilderna från min Ipad. Ska försöka igen. /Mats

2018-11-29, 17:59
Svar #10

Utloggad Mats Wallin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 15:33
    • Visa profil

2018-11-29, 18:02
Svar #11

Utloggad John Bevegård

  • john bevegård släkten i värmland sverige.
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 12:09
  • hej! john b forskar på styffe,.brundin gröning .
    • Visa profil
hej! vad roligt. tack , gick ej öppna men kanske du kan skicka som pdf fil .ev hälsn John b .
hej från john bevegård.forskar på släkten styffe i Värmland och utgreningar till uggla rosenbielke Ekeblad ribbing rosenbielke hildring ramsell sala montanus fellenia präster och militärer... styffe fr John bevegård.

2018-11-29, 18:17
Svar #12

Utloggad Mats Wallin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 15:33
    • Visa profil
Nytt försök.

2018-11-29, 18:19
Svar #13

Utloggad Mats Wallin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-02-03, 15:33
    • Visa profil

2018-11-29, 18:21
Svar #14

Utloggad John Bevegård

  • john bevegård släkten i värmland sverige.
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 12:09
  • hej! john b forskar på styffe,.brundin gröning .
    • Visa profil
hej! tack så mycket ...nu gick det .        väldigt fina bilder hälsningar från John bevegård.
hej från john bevegård.forskar på släkten styffe i Värmland och utgreningar till uggla rosenbielke Ekeblad ribbing rosenbielke hildring ramsell sala montanus fellenia präster och militärer... styffe fr John bevegård.

2019-10-27, 22:44
Svar #15

Utloggad John Bevegård

  • john bevegård släkten i värmland sverige.
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 61
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 12:09
  • hej! john b forskar på styffe,.brundin gröning .
    • Visa profil
hej! tack för information karl arvid styffe min morsfars kusin min mmorfarsmor bror andersjohan styffe gift med elvina göthilda Wikner bodde på johannisholmanders j flyttade till torsång burgrefvegården de var 4 barn till styffe från Värmland,.. demoisellerna.. har du mer foton från barnen kasrl arvid och elsa styffe karlskrona  friedeslev. skulle vara, intressant bor i Stockholmsverige.,,. hälsn John bevegård.
hej från john bevegård.forskar på släkten styffe i Värmland och utgreningar till uggla rosenbielke Ekeblad ribbing rosenbielke hildring ramsell sala montanus fellenia präster och militärer... styffe fr John bevegård.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna