ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Töreson  (läst 319 gånger)

2018-11-13, 19:12
läst 319 gånger

Utloggad Ewa Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 15:59
    • Visa profil
Hej
Jag söker i en faderslinje som börjar med en Olof Danielsson f.1719 i Nysund, hans far är Daniel Andersson f. 1687, och hans far Anders Larsson f. 1628. Alla från Krigsmanstorp i Nysund. Detta har jag kontrollerat, men det är efter detta som det blir konstig. Anders Larsson skall ha en far som heter Lars Töreson f. 1580. Detta är en helt obekräftat uppgift från MyHeritage. Han skall vara gift med en Karin Andersdotter vars far heter Håll-Olof Andersson från Älvdalen. Det finns inget födelsenummer på denna Karin, men Håll Olof skall vara född 1671 och död 1732. Det är ett sådant stort tidsspann mellan Lars Töresson och svärfadern. Är det någon som har kännedom om dessa personer. Jag har inte funnit någon Lars Töreson född som ovan. och hur skall man se på en födelse nere på 1500-talet
Med vänlig hälsning
Ewa Karlsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna