ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sundvall från Luleå  (läst 695 gånger)

2005-08-10, 20:39
läst 695 gånger

Utloggad Maritha Boström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 75
  • Senast inloggad: 2021-02-01, 17:23
    • Visa profil
    • maritha.net76.net
Har länge sökt efter någon information om min farmors morfars far Karl Jakob Sundvall men utan framgång då jag inte själv har möjlighet att kolla kyrkböcker osv. Jag bönar och ber att någon vänlig själ kan ge mig någon information om hans föräldrar och syskon. Detta är allt jag vet om honom:
 
KARL JAKOB SUNDVALL
f.1835-11-11 Luleå (stadsförs.?)
d.1892
Hemmansägare, bosatt i Storträsk, Jörns församling, Västerbotten.
Gift 1861-12-15 med Eva Lovisa Berggen (f.1841-11-02 Glommersträsk, Arvidsjaur).
 
Eva Lovisa har jag redan några generation bakåt på, så det är Karl Jakob jag söker vidare information om. Mycket tacksam för minsta lilla!

2005-08-10, 22:22
Svar #1

Utloggad Birger Lundbäck

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 108
  • Senast inloggad: 2016-06-14, 08:10
    • Visa profil
Hej Maritha.
Kanske finns din lösning här. Observera att du måste kolla detta mot kyrkböckerna vilket alla kan göra. Gå in på rötter, där kan du finna hur man gör.
I en avskrift av födda i Nederluleå så finns det en Karl Jakob *1835-11-11 född i Persön. Däremot heter inte fadern Sundvall utan Sparv vilket förmodligen innbär att han var soldat. Familjen ser ut som följer.
F: Nils Sparv
M: Maria Kristina Nilsdotter (även Maja Stina)
B: Johan 1833-11-01
B: Karl Jakob 1835-11-11
B: Johan 1839-08-30.
Observera: Detta är inga faktiska uppgifter, men väl värda att kolla mot källan.
Hälsar  
Birger

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna