ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sveriges Dödbok 7  (läst 721 gånger)

2019-01-03, 16:05
läst 721 gånger

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Så synd att man inte som tidigare kunde trycka på "knappen" Välj bort personen, uppe till höger.


Om man söker en viss person och får ett antal tänkbara varianter, så var det så praktiskt att kunna välja bort, de som inte passade in. På slutet kanske man bara hade några kvar att välja mellan.


Synd är det även att det är ingen ordning på olika ämnen längre! Nu får man leta febrilt var man ska lägga in sin fråga. Hittar man inget lämpligt, så måste man skapa en egen rubrik och så kanske många andra också har gjort. Ett virrvarr att leta mellan!


Jag kanske har skickat in ett 30-tal rättningar, men tycker att man bör kunna få ange lite mer i detalj var man har hittat felet. Alla gånger har det inte kanske varit solklart att bara ange uppgiften från födelseboken. Det kanske krävs mer än så för att veta att det är rätt person, nämligen att följa dennes ofta kringelikrokar från plats till plats. Jag vet inte hur mycket tid de som tar sig an sådana här rättelser, ger till varje rättelse. De rättelser jag har skickat in, hade jag sparat i e-postens inkorg, men tyvärr var jag tvungen att radera dessa, så jag har inte kunnat kolla, hur många av mina inrapporterade ändringar, som har rättats. Det är möjligt att man även har kollat de mera svårutredda.
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna