ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tarkiainen, Per Matsson, f 1793  (läst 614 gånger)

2003-05-04, 02:19
läst 614 gånger

Utloggad Irene Poignant

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 292
  • Senast inloggad: 2015-12-21, 13:47
    • Visa profil
I min forskning om släkten Fors fann jag att  
Sofia Persdotter f 18010309 i Jarhois, dotter  
till Per Andersson f 1772 och Ester Johansdtr  
Fors f 17811027, gifter sig med Per Matsson  
Tarkiainen f 1793. Ingen födelseort anges för  
honom och familjen flyttar till Norge ca 1831  
enligt hfl A1:5.  
Känner någon till denne mans härkomst?
 
Mvh
Irene
olofer@cox.net

2005-08-10, 19:35
Svar #1

Tove Rivelsrud

Hei! Jeg er norsk etterkommer av Pehr og kom tilfeldigvis over ditt innlegg her. Han er min 3:de farfars/farmor morfars/mormors far. Hans etternavn har lenge vært et mysterium før meg, jeg fikk oppgitt noe kryptisk fra en norskamerikaner, men det begynte på Tarkiai - og jeg gjettet på at det kanskje skulle være Tarkiainen! Blink! Mine opplysninger går ut på at han er født i Kardis(?) i Sverige i 1793. Det eneste jeg vet om det er at det må være i nærheten av Pajala. Hans børn barn Beret Cecilie giftet seg i 1880 i Norge med Karl Isak Rova, min morfars far.
Ellers er jeg svært interessert i å vite mer om slekten Fors! Jeg kjenner svært lite til mine svenske aner, så dette er meget interessant. På forhånd takk!
Tove ,o)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna