ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hvor kommer ISRAEL BROBERG f. ca. 1787 i Sverige fra?  (läst 658 gånger)

2019-01-06, 17:55
läst 658 gånger

Utloggad Becker

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2024-01-07, 16:25
    • Visa profil
Er det noen som har en Israel Broberg i sitt slektstre, som reiser til Norge som ung mann? Jeg leter etter hans forhistorie, fødested, foreldre og alle andre opplysninger.
Han registreres i kirkebok for Rygge kirke i Østfold:
3. mars 1811 - gifter seg med piken Maria Mathisdatter. «Skogmagersvnd fra Sverrig med fornøden Attest at være ugift» Israel dør allerede 1. januar 1812, kun 25 år gammel. Årsak «langvarig syg».

Det er merkelig at han kommer til Norge når Sverige og Norge/Danmark ligger i krig.

Noen som kan hjelpe meg? Jeg vet ikke Israels farsnavn — men kanskje han kom fra en gård som heter Broberg i Sverige? Er er alle muligheter tilstede. Alle tips tas imot med takk. 😊🥁😊🥁😊🥁

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna