ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gamla foton.  (läst 677 gånger)

2019-02-15, 17:42
läst 677 gånger

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:40
    • Visa profil
Just nu går jag igenom ett gammalt fotoalbum, en hel del av dessa har jag faktiskt redan identifierat (bl.a. 2 spädbarn :o födda på 1890-talet) men hur som helst så undrar jag om det finns register kvar på plåtarna för att kunna beställa kopior på korten , där det skulle kunna stå vem det är som lät sig plåtas och var i så fall finns sådna register att kunna få tag på (eftersom jag nu har numret på korten som då var avsedda för att de skulle kunna beställa hem ett nytt (kopia) på det kort de redan fått. Det skulle vara riktigt intressant att veta om dessa ganmla register finns kvar eller om de slängts (ev. förstörts) efter en viss tid. Jag behöver ju då egentligen inte rabbla upp en massa olika fotoateljeer för detta spörsmål. Tacksam för svar på min fråga.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna