ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fogelberg i Fågelås och Sventorp, Skaraborg  (läst 956 gånger)

2019-02-18, 17:06
läst 956 gånger

Utloggad Kerstin Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2022-07-25, 17:59
    • Visa profil
Jag har en Maria Olofsdotter Fogelberg som gifter sig med Lars Bolin i Sventorp 1732.
Har kommit fram till att hennes far nog är Olof Andersson i Älebäcken. Han är rusthållare och dör i Sventorp 56 år gammal 1723.
En Elisabeth (Lisa) Fogelberg fr Älebäcken gifter sig med John Bolin i Sventorp 1738.
Jag har hittat födelsenotiser som kan stämma med att bådas far är samma Olof Andersson.


I Fågelås där Maria troligen dör 1785 finns det ett antal syskon som heter Svensson Fogelberg som jag hittade när jag sökte via Disbyt.
Deras far heter Sven Andersson. Han dör i Fågelås 53 år gammal 1717.


Sven och Olof skulle alltså kunna vara syskon. Varifrån får barnen namnet Fogelberg?
Jag har letat och letat i bl a generalmönsterrullor avseenden Västgöta kavalleriregemente. Där finns en del Fogelberg men jag får inte ihop det.


Är det någon som vet?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna