ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Polisregister - dömda personer  (läst 1117 gånger)

2019-02-21, 08:24
läst 1117 gånger

Utloggad Astrid Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 213
  • Senast inloggad: 2023-12-31, 11:18
    • Visa profil
Hej!
Jag undrar om det finns något polisregister över dömda personer i Nakskov eller centralt i Danmark. Har en anhörig som suttit i fängelse men aldrig tagit reda på varför. Det skulle vara under åren 1950-1960.


Tacksam för vägledning hur jag går vidare.
Mvh
Astrid

2019-02-22, 18:54
Svar #1

Utloggad Niels Just Rasmussen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1142
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 14:18
    • Visa profil
Hej!
Jag undrar om det finns något polisregister över dömda personer i Nakskov eller centralt i Danmark. Har en anhörig som suttit i fängelse men aldrig tagit reda på varför. Det skulle vara under åren 1950-1960.


Tacksam för vägledning hur jag går vidare.
Mvh
Astrid

Man skal søge Rigsarkivet om lov til at se disse arkiver.
"En stor del af dokumenterne er dog først frit tilgængelige 75 år efter tilblivelsen, men du er velkommen til at søge om adgang til at se yngre arkivalier."

Søge om tilladelse:
https://www.sa.dk/da/brug-arkivet/bestil-arkivalier/soeg-tilladelse-se-arkivalier/

Her er en liste over Nakskov politiarkiver:
https://www.sa.dk/daisy/arkivskaber_og_arkivserie_liste?a=nakskov&b=politi&d=1&e=2019

2019-02-23, 10:53
Svar #2

Utloggad Astrid Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 213
  • Senast inloggad: 2023-12-31, 11:18
    • Visa profil
Stort tack för hjälpen!
Mvh
Astrid Larsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna