ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Wiklund / Viklund  (läst 492 gånger)

2019-03-04, 14:25
läst 492 gånger

Utloggad J Skog

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 47
  • Senast inloggad: 2022-01-22, 22:10
    • Visa profil
Försöker med blandade resultat lokalisera släktingar som emmigrerat och spritt sig i Kanada efter 1950-1951.

Ingrid Mary Kristina Viklund (f. Backlund)
* 1921-10-09 - Anundsjö (Y)
+ Mellan 2002 och 2018 - Barrhead, Alberta, Canada (Troligen)

maken
Olof Arvid Viklund
* 1922-09-01 - Björna? (Y)
+ 1978 - Barrhead, Alberta, Canada

Senaste folkbokföringen är satt till 1951 i Sverige, därefter finns de inte med, så de har flyttat till Kanada någon gång mellan 1951 och 1960.
1980 angavs en adress till Ingrid i Kanada på bouppteckningen till hennes mor.

De fick 6 barn, 3 i Sverige, varav minst 3 har lämnat in.

En dotter,
Ingrid Carola Viklund
* 1946-04-02 - Björna (Y)

Ska ha gift sig med
Jack Champagne
* ??

Och fått minst ett barn därefter
Jason Champagne

Var 2002 bosatta i Toronto. Min far ska visst ha besökt dem i Toronto på 70-talet.

Vet inte om dessa lever idag.


En till dotter,
Patricia Viklund
* Efter 1951 - Canada (Troligen)

Gifte sig med
Brian Lamha

Och har fått minst tre barn. Varav en jag lyckats få viss kontakt med på Facebook, men verkar tyvärr inte så engagerad i att hjälpa mig vidare.


Har sökt på berörda personer på ställen som Find-a-Grave, samt diverse andra gravsökningssidor.
Hittade en dödsannons på Ingrid och Olof Arvids son
Kjell Arvid Viklund
* 1943-10-19 - Björna (Y)
+ 2002-06-30 - Barrhead, Alberta, Canada

Samt med hjälp av annat forum gravstenar på hans fru och son.

Även hittat gravsten för en annan son till Ingrid och Olof Arvid
Sven Christer Viklund
* 1947-08-18 - Västanfors
+ 1974 - Edmonton, Alberta, Canada


Facebook ger väldigt många eller inga resultat på berörda personer, så endera är dessa inte i livet eller har inte Facebook helt enkelt.

Söker därför någon annan möjlighet att komma vidare. Är ju inte lika enkelt att hitta personer som i Sverige verkar det som. Vet inte vad de har för sekretessregler.

Kanske någon som känner igen dessa namn eller har tips på var man kan vända sig?

Myherritage och de där finns ju men det är mig veteligen avgiftsbelagt. Finns en provperiod man kan köra men jag vet inte hur säkert det är att regga sina kontouppgifter och begära avslut i tid.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna