ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jederström, Johan Abraham  (läst 709 gånger)

2019-03-18, 11:52
läst 709 gånger

Utloggad Lars Åhnström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 21:27
    • Visa profil
Jag söker efter Bokhållaren Johan Abraham Jederström född 11 september 1837 i Arboga landsförsamling som enda barn till Inspektorn Johan Ernst Jederström och hans hustru Maria Anander.
Senast kända plats är flyttlängd B:3 Ramundeboda ( T )  8 augusti 1868 som utflyttad till Örebro. Ej återfunnen i Örebro eller omgivningen.
Enligt mammans bouppteckning 19 februari 1877 ( 18 juni 1876  ) Örebro F:32 sid 14 så vistas Johan Abraham
i Amerika ( var  ? ).


Har tidigare sökt i CD Emigranten populär och nu läst boken Emigrantforska på nätet utan att komma vidare.
Är intresserad av när Johan Abraham avled och var eller något som kan hjälpa mig vidare att söka efter honom.


2019-03-18, 23:33
Svar #1

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6203
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 00:28
    • Visa profil
Har du sökt honom på FamilySearch? Man måste registrera konto, men det kostar inget.

PS. Bilden är från arvsskiftet. Själva bouppteckningen gjordes den 7 september 1876 enligt raden som börjar efter sidnumreringen (14).

2019-03-19, 00:14
Svar #2

Utloggad Lars Åhnström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 21:27
    • Visa profil
Visst har jag registrerat mig och sökt där på olika sätt. Svårt att se att någon passar in.  Hittade en i U.S Military Burial Registers avliden i New Mexico 1882,  men tyckte inte att stämde med vad jag eftersökte. Visste heller inte hur jag skulle gå vidare där.


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna