ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Malvina Eriksson 1 feb 1865 emigrerade till USA juni 1892  (läst 575 gånger)

2019-03-22, 23:15
läst 575 gånger

Utloggad Susanne Gzaiel Claesson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2022-08-31, 09:51
    • Visa profil
Hej! Jag har länge försökt leta efter släktingar till min mormors farmor som ensam utvandrade till Amerika.
Anna Malvina Eriksson född 1 februari 1865 Markim. Föräldrar Johan Eriksson 28 apr 1834 Markim och Christina Lovisa Loo 19 maj 1828-5 mar 1865. Hon födde min mormors pappa Johannes Olof Eriksson 1890 som hon lämnade hos sina föräldrar när hon emigrerade. Han träffade sedan aldrig sin mamma mer.
15 jun 1892 lämnade hon Stockholm och anlände till New York 30 jun 1892.
Sedan finns inte några spår. Har dock hört att hon gifte sig och fick barn där och att hon kanske bodde i Bridgeport Connecticut. Kan ju hända att hon bytte namn där också till Annie eller Ann tex. Vill så gärna hitta släktingar till henne. Skulle vara så tacksam för hjälp att komma vidare.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna