ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Oskar Gidion Berglund , hällaryd 1880?  (läst 721 gånger)

2005-02-24, 22:12
läst 721 gånger

Utloggad Lina Carlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2012-03-31, 18:54
    • Visa profil
Hej!
Söker efter information om min mammas farfar, Oskar Gidion Berglund, född i Hällaryd omkring 1880-talet. Det vi vet är att han någon gång under 1900-talets början eller mitt flyttade till Motala, men detta är också det enda vi vet. Gifte han om sig? Fick han fler barn?
 
Om någon vet är jag tacksam för svar.

2005-02-25, 09:55
Svar #1

Arne Olsson

Hej Lina!
Enl. Sveriges Dödbok 1950-99 på CD så dog Oskar Gideon Berglund 1974-11-15 i Motala. Han hade då varit frånskild sedan 1943-11-29. Han var född 1890-05-31 i Hällaryd (K). Enl. Hällaryds födelsebok (SCB-sammandraget) föddes han i Lycke, Hällaryd, och var son till båtsmannen Per August Pehrsson Åstrand från Rödeby (K) och hans hustru Carolina Pehrsdotter. De hade gift sig samma år, men tydligen inte i Hällaryd.
Mvh, Arne

2018-09-26, 13:14
Svar #2

Utloggad IngHen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2018-09-26, 14:06
    • Visa profil
Hej Lina,
Jag har ett foto från 1970 på Oskar. Han firar 80-årsdag. Han var syster till min farmor.
Han var första barnet till Per August Petersson Åstrand och Karolina Pettersdotter.
Har namn på hans syskon.
Känner inte till om han fick fler barn efter skilsmässan. Inte heller om det var fler än ett barn i äktenskapet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna