ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hvad er ::Kvarteret Svanen 2 i Malmø S:t Petri församling  (läst 835 gånger)

2006-05-01, 10:23
läst 835 gånger

Lise Hogue

Hej 
er der nogle der vil være søde og fortale mig hvad 
 
Kvarteret Svanen 2 i Malmø S:t Petri församling er. 
 
 
Venlig Hilsen Lise Hogue

2006-05-01, 10:48
Svar #1

Utloggad Björn Johnsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 810
  • Senast inloggad: 2013-11-13, 00:08
    • Visa profil
Lise.
 
Kvarteret Svanen ligger i centrala delen av Malmö. Kvarteret begränsas av Adelgatan, Bruksgatan, Kyrkogatan och Kansligatan. Fastigheten Svanen 2 ligger i NV hörnet av kvarteret, mot Adelgatan och Kansligatan. Det finns idag ett hotell på fastigheten.
 
På de omgivande kvarteren finns bland annat Residenset, Sankt Petri Kyrka och Rådhuset.
 
Mvh
Björn

2006-05-01, 13:09
Svar #2

Lise Hogue

Hej Bjørn
tak
lå inde med en familie der engang bore der(ca.1887-1891)og var ikke sikker på hvad det var. Men det er jeg nu.  Tak
 Kan du så fortale mig om det var et fattig sted eller hvad dengang???
mvh  Lise Hogue

2006-05-01, 13:12
Svar #3

Lise Hogue

Hej Bjørn
Jeg lå inde med en familie der bore der i ca. 1887 -1891 og var ikke sikker på hvad det var. Men det er jeg nu Tak.
Kan du så fortale mig og det var et fattigt sted deg gang eller hvad.
Mvh Lise

2006-05-01, 23:41
Svar #4

Utloggad Björn Johnsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 810
  • Senast inloggad: 2013-11-13, 00:08
    • Visa profil
Lise.
 
Svårt att svara på om det var fattigt folk som bodde där. Men jag tror inte det. Där fanns bla en bank och den legendariska restauranten Tunneln. Där bodde mycket vanligt folk, men jag tror inte att det var speciellt fattigt. 
 
Mvh
Björn

2006-05-02, 07:33
Svar #5

Lise Hogue


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna