ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Isak Svensson Ljunggren, Degeberga, född 1782  (läst 537 gånger)

2007-01-20, 11:37
läst 537 gånger

Utloggad Anders Ljungberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 15
  • Senast inloggad: 2018-06-06, 08:42
    • Visa profil
Jag är intresserad av all information som finns om Isak Svensson, född i Degeberga den 6/1 1782. 1808 bodde han på Böke(s)torp som dräng. Han fick barn med en Maria Kullberg den 17/3 1808. Senare bytte han namn till Ljunggren och flyttade till Ystad.
Jag är intresserad av föräldrar och tidigare generationer, syskon, när han bytte namn, när han flyttade med familj till Ystad samt vad som i övrigt kan finnas att berätta om honom under hans tid i Degeberga med omnejd.
Anders Ljungberg
Lund
Isaks barnbarns barnbarn (?) I Isaks hushåll i Nöbbelöv, Vä, födde pigan Hanna Nilsdotter 1840 en son som fick namnet Anders Ljunggren. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att Isak Ljunggren tog till sig pojken som sin egen, troligen för att det faktiskt var hans egen son. Men helt säker är jag inte.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna