ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jens Jacob Sparvath, Malm?, född ca. 1773  (läst 499 gånger)

2001-10-30, 20:29
läst 499 gånger

Utloggad Sanne Bloch

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2011-03-19, 11:30
    • Visa profil
Jag söker uppgifter om Jens Jacob Sparvath, född ca. 1773 i Malmö. Han blev gift i Köbenhavn 1808 med Anne Rosine Louise Krogh. Da var han soldat ved Köbenhavns Infanteriregiment. I 1816 var han garversvend i Köge syd om Köbenhavn. Han döde i Holb?k i Danmark i 1858. Jag har checket http://ddss.nu/
Hälsninger Sanne Bloch

2006-03-22, 18:40
Svar #1

gurli hansen

hej hanne
jeg sidder i sparewath for min mand  og jeg kan oplyse dig at  jens jacob sparewath  ikke er kent som jens men som jacob sparewath  jeg har lige fået 3 gange arne sendt derover fra men det står på gammel svensk og det er svært at læse så jeg skal først finde en der kan hjælpe mig at tyde det    men det går tilbage til 1749
og er fødsel og giftemål og død på dem men jens jacob sparewath har jeg ikke fundet i københavn endnu 
da jeg bor i munkebo  men jeg har ledt men hans søn har jeg fundet i holbæk  og han har mange børn  også en i sor? men du kan  skrive til mig

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna