ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bildfråga  (läst 696 gånger)

2015-07-16, 18:47
läst 696 gånger

Utloggad Hans Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 22
  • Senast inloggad: 2015-07-16, 21:22
    • Visa profil
Hej
Jag har kommit över en originalteckning gjord 1952 av en som heter Paul Fritz Hecht. Bilden föreställer en präst från svunnen tid.
Jag har genom forskning upptäckt att jag är släkt i rakt nedstigande led med en präst som heter Hieronymus Hecht från Tyskland som kom till Sverige på 1500-talet.
 
Nu funderar jag på om det skulle kunna vara han som är avbildad eller hans far.
Vad tror Ni som forskat i Hecht- släkten?
Jag har försökt på alla de sätt och vis hitta denne Paul Fritz Hecht som ritat bilden men gått bet. Tavlan är ritad i Västerås 1952 som framgår av texten på bilden.
 
Bifogar bilden här med en förfrågan om det finns några funderingar kring detta.  
Skulle vara oerhörd tacksam om någon kunde komma med någon ledtråd om dessa Hecht-ar. Framför allt Konstnären?
 

 
Med Vänlig Hälsning
Hans Svensson Västerås
 
(Meddelandet ändrat av Gotthys 2015-07-16 21:22)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna