ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Brev från Eke Klockaregård och Näsby (G) 1856  (läst 898 gånger)

2002-05-07, 03:53
läst 898 gånger

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21877
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 23:08
    • Visa profil
Har kopior av två brev:
1. Daterat Eke Klockaregård 5 februari 1856, skrivet av Johannes Danielsson (och hustru Cajsa Nilsdotter) till son och sonhustru i Minnesota.    
2. Daterat Näsby 2 februari 1856, skrivet av Gustaf Håkanson (och hustru Ingri Johansdotter) till dotter och måg i Minnesota.
 
Om någon har intresse av breven skickar jag gärna kopior. Originalen finns på American Swedish Institute i Minneapolis.
Mvh/Maud
Hälsar vänligen
Maud

2018-04-27, 18:56
Svar #1

Utloggad Stefan Norberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2023-12-29, 21:26
    • Visa profil
Hej Maud!
Jag vet att det är länge sedan du skrev det här inlägget, men om du har de här två breven kvar, så är jag intresserad av dom. Jag hjälper nu en vän i USA med forskning efter John Petersons anfäder. John var gift med Emma Ekdahl, som var barnbarn till Cajsa Nilsdotter och . Jag har kontakt med deras ättlingar.
Du kan väl maila mig på steffe2014@gmail.com om du är så vänlig ;)
Hälsningar Stefan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna