ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: David Svensson i Tingsås  (läst 379 gånger)

1999-01-28, 01:02
läst 379 gånger

Utloggad Elsie Ekstrom Martin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2010-03-28, 00:33
    • Visa profil
Jag visste inte att jag hade släkt i Kronobergslän, men det är faktiskt så.  Jag undra om det finns någon som forskar i Tingsås sn. och som skulle hitta föräldrar till David Svensson, född 06 Aug 1806 i Tingsås.  Han gifte sig med Elin Olasdotter, född 19 Sep 1806 i Bräkne-Hoby.  David är min morsmff. Deras barn hetter Sven,
född 20 Sep 1837, Bräkne-Hoby, och Olof, född
08 Mar 1840, också i B-H.  Karlshamns Allehanda skrev en artikel för några år sedan om Sven-Davids stuga som ligger vid Ramsjö i B-H sn.  Artiklen
har titeln Sagan om Sjöslätten skriven om Sven Nilsson.
ElsieEkströmMartin in Minneapolis, MN, USA

1999-02-14, 00:07
Svar #1

Elsie V. Martin

Jag visste inte att jag hade släkt i Kronobergslän, men det är faktiskt så. Jag undra om det finns
någon som forskar i Tingsås sn. och som skulle hitta föräldrar till David Svensson, född 06 Aug
1806 i Tingsås. Han gifte sig med Elin Olasdotter, född 19 Sep 1806 i Bräkne-Hoby. David är min
morsmff. Deras barn hetter Sven,  
född 20 Sep 1837, Bräkne-Hoby, och Olof, född  
08 Mar 1840, också i B-H.
ElsieEkströmMartin in Minneapolis, MN, USA

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna