ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hembygdsförening Taberg på nätet  (läst 645 gånger)

2001-10-27, 23:10
läst 645 gånger

Lisskulla Engström

Vart har hembygdsföreningen Taberg tagit vägen?
Det går inte att komma in på föreningens länkar längre och det finns ingen annan upplysning än att adressen kan vara fel eller att uppdatering sker osv. Jag håller just nu på med forskning om ana som bodde en tid i Månsarp och blev besviken när jag inte fick veta något om bygden.
Hembygdslänkar ger väldigt mycket för mig som finns långt från mina anor.

2001-10-28, 16:55
Svar #1

Peter Rydén (Peter)

Jag är ansvarig för den sidan. Jag har lagt ner den p g a flera anledningar (bl a p g a att jag inte fått särskilt mycket stöd från föreningen för sidan). Jag bor dessutom inte i bygden och har haft svårigheter att bygga upp den så bra som jag skulle önska.
 
Min databas finns dock kvar och jag bygger ut den ständigt med fler personer från hela Tabergs Bergslag (med tonvikt på Månsarp socken). F n finns ca 5000 individer från Tabergs Bergslag nedtecknade i DISgen. Jag vill gärna utöka med mer, så ta kontakt med mig så kan vi utbyta information.  
 
Min e-postadress här på Rötter stämmer inte. Jag har flera gånger bett Håkan att ta bort den, men det går visst inte. Jag skickar ett e-post till dig, så kan du svara på det!
 
/ Peter R, Kalmar

2001-10-28, 21:47
Svar #2

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Peter,
 
Jag har en liten uppgift angående en Fagerström som du kanske kan vara intresserad av. Du har den nog men för säkerhets skull kan du kontakta mig.
 
mvh
Lena Thelin

2001-11-09, 22:45
Svar #3

Utloggad Birgitta Björnberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 186
  • Senast inloggad: 2008-11-15, 17:42
    • Visa profil
Hej Peter!
Kan jag också få din riktiga e-postadress?
Även jag forskar på Månsarp!
MVH / Birgitta Björnberg

2004-05-20, 09:50
Svar #4

Peter Rydén

Jag har öppnat min hemsida om Tabergs bergslag och då i huvudsak om Månsarp igen. Adressen är http://hem.crossnet.se/peterryden/taberg_index.htm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna