ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rusthållare  (läst 758 gånger)

2000-05-28, 23:06
läst 758 gånger

Annmarie Lindberg

Min fm.ff.f. född 1794 i Gårdsby,Växjö(kan ej hitta Gårdsby!)han gifte sig med Ingrid Månsdotter f.1794-11-08 i Berg.
De bodde på en gård som hette Welhult gård(Asa) och den var rusthållare.
På denne man har jag två namn, det ena är Johan Persson och det andra är:Per Andersson!!Men eftersom barnen hette Persdotter som borde väl det senare namnet vara rätt??
Finns det någon som kan berätta om denna gård och dess folk blevo jag väldigt tacksam.

2000-05-29, 19:42
Svar #1

Utloggad Nils-Olov Freij

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 332
  • Senast inloggad: 2016-03-11, 18:02
    • Visa profil
Hej Annmarie !
I Berg sn. finns ingen Ingrid Månsdotter född 1794.
Gårdsby är en socken norr Växiö.
I Asa sn. gården Welhult födds dessa barn till en fader Pehr Andersson och moder Ingrid Månsdotter:  
Karin f 1824 (moder 30 år) Anders f 1827, Peter f 1829, Sara S. f 134, Marta Ch. 1837. Alla uppgifter tagna ur KGF-databas.
mvh Nils-Olov Freij

2000-05-30, 00:27
Svar #2

Annmarie Lindberg

Hej Nils-Olov.Tack för dina upplysningar och det är samma familj vi skriver om så med dina upplysningar fick jag ytterligare namn på deras barn.Deras,troligen första barn hette Ingrid men jag har inga data på henne. Vet ej heller varför jag har fel födelseort på Ingrid Månsdotter.
Hur kan man komma åt KGF-databasen?

2000-05-31, 10:22
Svar #3

Utloggad Nils-Olov Freij

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 332
  • Senast inloggad: 2016-03-11, 18:02
    • Visa profil
Hej AnnMarie
KGF-databas. Läs i:Rötter-medlemsföreningar-Småland-Kronobers Genealogiska Förening, där får du all upplysning.
mvh Nils-Olov

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna