ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vem var diktaren oscar  (läst 527 gånger)

2002-10-16, 21:21
läst 527 gånger

Utloggad Wulfila Enkler

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 28
  • Senast inloggad: 2012-11-08, 20:32
    • Visa profil
    • www.algonet.se/~wulf_e/index.html
Vem var Oscar?
En för mej okänd diktare har skrivit en diktsamling som jag fann bland papper efterlämnade från min mor Ruth Johnsson (1896-1976). Diktsamlingen, som omfattar 44 sidor, är maskinskriven i ca A5-format med karbonkopia och är mycket välgjord med text på  båda sidorna och sammanhäftad med trådbindning. På omvikta omslaget finns en etikett med den handskrivna texten Dikter av Oscar, kanske med min mors handstil. Efter en av dikterna finns en datering: Böksholm natten den 19/6 1920. Ett Böksholm ligger i Drevs församling i Kronobergs län.
Jag har ingen ledtråd till vem denne Oscar var. Kanhända finns bland Rötters läsare någon som vet vem han var, kanske till och med någon ättling som skulle sätta värde på att överta häftet.
/Wulfila

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna