ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anton Hugo Fredrik Nilsson/Nelsson född i Högsby 1874  (läst 708 gånger)

2007-03-19, 20:40
läst 708 gånger

Elenore Svensson

Känner någon till Anton Hugo Fredrik Nilsson/Nelssons vidare öden? Född 1874-10-13 i Högsby. Föräldrar: Carl August Nilsson/Nelsson och Hilma Anette Eufhrösyne Ekvall. Modern dör strax efter sonens födelse. Fadern med tre söner flyttar 1888 till Tjustgöl i Misterhult och 1892 till Kvigerum i Ljungby. Anton Hugo är sjöman och sista spåret efter honom är att han är kvarstående obefintlig sedan åren 1891 - 1900 i Ljungby, Kalmar län. Han har troligen avlidit före 1910.

2007-05-20, 21:53
Svar #1

Utloggad Helena Kuosku

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 100
  • Senast inloggad: 2022-06-30, 20:42
    • Visa profil
Hej Elenore!  
 
Jag hittade honom i Sveriges Befolkninga 1890.
Post 1380699
Anton Hugo Fredrik
sjöman
f. 1874 i Högsby (Kalmar län, Småland)
s.
Ogift man, barn i familjen
Tjustgöl gård o by.
Misterhult (Kalmar län, Småland)
Födelseort i källan: Högsby Kalm. l.
 
Han har en bror som också bor hos honom.
 
Post 1380700
Karl Axel Vilhelm
sjöman
f. 1870 i Högsby (Kalmar län, Småland)
s.
Ogift man, barn i familjen
Tjustgöl gård o by.
Misterhult (Kalmar län, Småland)
Födelseort i källan: Högsby Kalm. l.
 
Lycka till!

2007-06-24, 16:35
Svar #2

Elenore Svensson

Helena Kuosku (Tokmoster)
 
Tack Helena för Dina uppgifter, men så långt har jag kommit själv.Det är de vidare ödena jag söker. Brodern Karl Axel Vilhelm omkommer i en fartygsolycka 1910 och då är troligen inte Anton Hugo Hugo Fredrik längre i livet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna