ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Grønstrøm, Maria Nilsdotter, jungfru, fødd 28. mai 1788 i Karlshamn  (läst 516 gånger)

2006-04-30, 14:38
läst 516 gånger

Utloggad Hans Petter Engh

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 969
  • Senast inloggad: 2023-11-22, 17:24
    • Visa profil
Hej! Jungfrun Maria Nilsdotter Grønstrøm som hon kallade sig i 1813 ble dopad Maria Charlotta, som oekta barn i Karlsman den 28. mai. Hennes mor var jungfrun Anna Catharina Ekegren, fødd 11.10.1753 i Øja fs. i Kronobergs Len, men bodde i från 1754 i Karlshamn Anna Catharinas morfar var nemndmannen Nils Erichson ifrån Kinnevald herad. Jag kan inte hitta spor etter Maria sidan hon ble fødd før i 1813 da hon innflyttade til Skee sn. i norra Bohuslen. Hon afreiste ifrån Landscrona, men finns ej i utflyttingslistor i Landscrona. Jag hoppas på at hitta spor etter hon. Kontakt mig gjerne på mail hp-en@online.no

2006-04-30, 14:39
Svar #1

Utloggad Hans Petter Engh

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 969
  • Senast inloggad: 2023-11-22, 17:24
    • Visa profil
Hej jag beklager at min mailadresse popper frem.  Hans Petter Engh

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna