ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Marcus Uggla d. 1649, Borgmästare i Växjö - se Övriga släkter T-Z: Uggla  (läst 1121 gånger)

2002-09-30, 13:19
läst 1121 gånger

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Det håller på att uppstå en dubbeldiskussion om denne Marcus Uggla.. -Det är ju huvudsakligen han som avhandlas under Övriga släkter: Uggla också. (Som just fått ett inlägg) Enklast är väl att jag flyttar över detta till Övriga släkter - eller är det så att just denne man/Ugglasläkt förtjänar en egen diskussion här istället kanske..? (Någon insiktsfull får gärna föreslå vad som är bäst)
 
Merparten av inläggen här är nu överflyttade till Övriga släkter: Uggla..

2002-09-30, 17:45
Svar #1

Birgitta Ohlsson

Hej Peter
 
Det var för att jag inte visste om Marcus Uggla var av adlig ätt eller inte som jag lade inlägget under Småland-> Efterlysningar. Nu har jag fått svar av Niclas att så inte var fallet. Då finns det ju heller ingen anledning till att det skall finnas kvar som en egen diskussion utan flytta du den till övriga släkter istället.
 
MVH
 
Birgitta

2002-10-01, 14:00
Svar #2

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Många ugglediskussioner blir det... Förutom denna och Övriga släkter: Uggla, finns det ju Introducerad adel: Uggla och så Magnus Uggla, som har en egen diskussion (under Kändisars antavlor). Det vill till att forumdeltagarna lägger sina inlägg under rätt diskussion.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna