ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Samuel Jonasson gift med Bengta Månsdotter  (läst 517 gånger)

2006-11-25, 18:45
läst 517 gånger

yvonne.bjurkvist

Hej!  Söker efter Samuel Jonasson och hans hustru Bengta Månsdotter.Fick en son Jonas f.1774 eller 1775 i Nöbbele sg,Måns håkanssonsgården.Syskon? Per 1761.Pär 1769 .Söker efter Samuel Jonasson med familj.Har letat efter dessa personer i Nöbbele men inte funnit dom.Någon som kan hjälpa mig!   Med vänliga hälsningar yvonne

2006-11-25, 19:55
Svar #1

Utloggad Birgitta Berkemar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6050
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 12:10
    • Visa profil
Yvonne!
 
Du ska leta i Östra Torsås.
Där ligger Nöbbele. Barnen föddes i Nöbbele Sg, Månsagård och Lunnagård 1761-1774.
Samuel och Bengta vigdes i Hemmesjö 3/1 1748, så det kanske finns flera barn.
 
MVH
Birgitta B
Birgitta B

2006-11-25, 21:35
Svar #2

yvonne.bjurkvist

Hej Birgitta.  Tackar för din information,den var värdefull för mig.Tusen roser till dig  Jag gör ett försök där.Har tittat många gånger I Östra torsås, men inte hittat familjen.Gör ett försök till.Blir lättare nu när jag vet vad jag ska leta.Så tusen tack till dig Birgitta.  
 Blir lite lättare nu.  
                            Vänliga hälsningar yvonne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna