ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Augustinus Johansson f 1870 i Krogsered  (läst 660 gånger)

2006-01-27, 23:25
läst 660 gånger

Lovisa Karlsson

I Krogsereds kyrkböcker står att Augustinus Johansson född 1870-08-27 i Krogsered skall ha flyttat till Lysekil 1894. Jag har kollat på genline men jag har inte hittat några inflyttningslängder för denna tiden. Kan någon hjälpa mig att se vart han har tagit vägen.
 
Med vänlig hälsning Lovisa från Krogsered

2006-01-28, 11:10
Svar #1

Utloggad Jan-Erik Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1872
  • Senast inloggad: 2022-01-09, 15:49
    • Visa profil
    • www.janerik.se
Lovisa
PÅ CD-skivan Sveriges befolkning 1900 i O-län finns det inte någon som passar
 
Det närmaste är en Johan August Johansson född 1870 i Skällinge som bor i Lysekil

2006-01-28, 23:14
Svar #2

Utloggad Göran Svantesson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 137
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Lovisa.
Jag har letat något efter din Augustinus.
Han finns inte med år 1900, som Jan-Erik skriver,men han skulle ju kunna vara avliden år 1900,och då blir det inte lätt,med enbart Genline.
På sista Hfh.längden för Krogseröd tycker jag det står sjuk framför hans namn.Är det rätt kan man ju börja fundera.
Detta var inte mycket till hjälp,men jag har försökt i allafall,som ett barnbarn till mig brukar säga.
Mvh. Arne

2006-01-30, 17:18
Svar #3

Lovisa Karlsson

Hej! Det var ju synd att han inte finns någonstans men tack så mycket för hjälpen. Får hitta på något annat sätt att finna honom.
 
MVH /Lovisa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna