ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Berg, August, Bohuslän  (läst 253 gånger)

2000-09-29, 18:31
läst 253 gånger

Bente Engelsen

Søker opplysninger om (Johan)August Berg f.ca 1845
i Munkedal, Bohuslän, flyttet til Norge og giftet seg med Sørine Gutormsdtr. f.ca.1850.
August jobbet som jernbanearbeider i flekkefjord,seinere Bamble i Telemark.Er det noen som kan hjelpe meg å finne foreldrene osv. til August?
Mvh.Bente Engelsen

2000-11-27, 23:11
Svar #1

Utloggad Eva-Lotta Berntsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2019-02-28, 16:20
    • Visa profil
Hej Bente!
Jag tror jag vet vem föräldrarna till Johan August är. Tyvärr kom jag inte in på sidan på nätet där jag kan kolla det nu, men jag ska göra ett nytt försök senare.
Om min gissning är rätt, heter Johan Augusts far Johan Andreas Olausson Berg. Född 17/2 1817 i Foss socken. Jag skriver här igen så fort jag fått fram fler uppgifter. Mvh Eva-Lotta

2001-01-31, 14:50
Svar #2

Bente Engelsen

Hei Eva-Lotta
Takk for din hjelp,jeg har vært opptatt med andre greiner og har derfor ikke sett ditt innlegg før nå, Har du funnet ut noe mer om far event. mor til Johan August?? Er det kanskje noen flere som kan hjelpe meg å finne foreldrene her?? Mvh. Bente

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna