ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Österholm  (läst 666 gånger)

2001-01-16, 20:18
läst 666 gånger

Utloggad Rolf Ny

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 421
  • Senast inloggad: 2013-11-20, 15:44
    • Visa profil
Söker Eric Österholms föräldrar i Västra eller Östra Vingåker. Erik föddes 1762 i Vingåker. Han arbetade som trädgårdsdräng på olika ställen, Vadsbro, Fogdö där han hade titeln trädgårdsmästare. E. var gift med Stina Damström, född 1773-06-05 i Åker. Barn: Brita Österholm samt Catharina Österholm födda i Fogdö. Problemet med Eric är att födelsedatumet saknas samt att namnet Österholm måste vara taget! Tacksam för all hjälp
Rolf Ny

2002-09-02, 13:33
Svar #1

Kim Norell

Jag har en Erik Österholm född 24 april 1870 i Simontorp. Hans mamma hette Johanna Charlotta Österholm (född Dahlberg).
Hennes pappa hette Anders Dahlberg och han var trädgårdsmästare, född 14 juni 1802 i Vreta kloster.  
Jag följer min gammelmorfars efternamn. Och han hette Erik.
 
Anders,Österholm f 1870 i Simontorp gifte sig med Margaretha Erika Charlotta Andersson.f 3 april 1896 i Ö. Eneby.
 
Jag har kommit en liten bit på väg med en Petter Österholm som var mjölnare och gift med Kajsa Kjellström. Dom var nog bosatta på Rodga såg för Petters far var sågare där.
 
Om någon vet något om dessa pers kontakta mig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna