ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fråga om Sandgren (Sandegren)  (läst 668 gånger)

2002-12-30, 13:12
läst 668 gånger

Utloggad Annki Roos

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 847
  • Senast inloggad: 2014-01-17, 18:02
    • Visa profil
Hej,
Jag undrar om det finns någon som vet något om min morfarsfar Karl Harald Sandgren f. 1870-1880. Han hade en son, min morfar, med namn Elof Karl Harald f. 1900. Vet inte riktigt varifrån de kommer, men troligen från Göteborgstrakten. Sen är det min mormorsmor Hilda Olivia Svensdotter f. ca 1880, troligen från Örgryte. Hon fick 3 barn utom äktenskapet, varav en är min mormor Hilda Elisabet Svensson g. Sandgren, f. 1908. Det sägs att Sandgren från början stavades Sandegren men att e:et försvann under vägen.  
MVH
Annki

2002-12-30, 23:00
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Annki Roos,
Det finns en Karl Sandgren född 1874 i Älvsborgs län registrerad i Folk 1890. Har själv inte tillgång till denna och mer uppgifter, men kanske Du kan be någon annan söka. Ingen Karl Harald vad jag kan se. Och ingen Karl Sandegren.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna