ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustaf Ferdinand Svensson  (läst 476 gånger)

2007-02-11, 11:31
läst 476 gånger

Utloggad Andreas Lindblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 427
  • Senast inloggad: 2022-02-26, 10:59
    • Visa profil
Hej!
 
Jag behöver er att hittar om angående Gustaf Ferdinand?
 
Jag vet att han föddes 1866 i Uddevalla men jag behöver hans födelsedatum och svårt att se på genline scb som jag hittar honom. Jag vet inte var han bodde på gård eftersom svårt att se på vad står där.  
 
 
Jag vet att hans far heter Andreas Svensson f.1830 finns ingen födelseort? Hans mor heter Christina Petersdotter f.1831 och finns ingen heller hennes födelseort.Jag är nyfiken på var han bodde på gård och har flera syskon som föräldrar föddes dem barnen.?
 
Hoppas att hittar honom och hans föräldrar som jag intresserad av detta. Var bodde där?
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom

2007-02-11, 16:14
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Gustaf Ferdinand Andersson föddes i Uddevalla 14 april 1866, enligt scb_Uddevalla. Tyvärr finns där ingen plats eller referens till husförhöret.
 
Hans fru Johanna Charlotta Stjernman föddes 12 juli 1866. Fadern,Andreas var bagaregesäll. Samma sak, här finns ingen bostad angiven. Modern var dock 40 år vid födseln.

2007-02-12, 19:28
Svar #2

Utloggad Andreas Lindblom

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 427
  • Senast inloggad: 2022-02-26, 10:59
    • Visa profil
Tusen tack att du har gett mig lite information om hans far Andreas och mor. Bra att veta han föddes 14 april 1866 Uddevalla. Tack så mycket.
 
Mvh
Andreas Lindblom

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna