ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Laura Njurling f. Heltsén 1866  (läst 410 gånger)

1999-03-17, 18:19
läst 410 gånger

Elin Westerberg

Jag söker släktingar både framåt och bakåt från Anna Laura. Hennes far hette Lars Heltsén och hennes mor hette Lovisa född Andersson. De bodde någonstanns runt Björklinge. Lovisa hade en bror som hette Johan Björkegren. Någon Gunnar i släkten har även utvandrat till Amerika. Anna Laura föddes 27 juni 1866. Hon gifte sig med Johan Adolf Njurling och de bodde i Tibble.
De fick vad jag vet 6 barn. Jag undrar om någon har fler släktingar till dessa personer eller information om dem.

2000-02-25, 13:00
Svar #1

Utloggad Torbjörn Norman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1384
  • Senast inloggad: 2008-07-08, 22:32
    • Visa profil
Hej Elin
Jag tog mig friheten att besvara din fråga under Björklinge socken. Hoppas du hittat den där.
Torbjörn

2001-03-19, 19:05
Svar #2

Elin Westerberg

Hej Torbjörn!
Tack för att du svarade. Det fick jag mycket hjälp av. Min släktforskning har legat på is ett tag därför har jag inte svarat tidigare. Tack igen.
 
Elin

2009-01-18, 18:07
Svar #3

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7198
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 19:03
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Vill bara meddela att Yvonne Svinghammar också är ättling till denna släkt!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna