ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Christina Adriana Nyman, född omkr 1804  (läst 444 gånger)

2004-01-05, 14:53
läst 444 gånger

Annelie Jonasson (Annelie)

Hej!
 
Den enda egentliga uppgift jag har om Christina är att hon gifter sig i Uppsala domkyrka 1829-04-19 med Pehr Österlund. Uppgiften är funnen på Familysearch, och jag har ännu inte haft möjlighet att verifera den. Där anges emellertid brudparets ålder vid vigseln, vilket skulle innebära att Christina är född omkr 1804 och Pehr omkr 1803. Vore nu tacksam för all typ av information.
Under Stockholm har jag ytterligare en efterlysning på en Maria Adriana Brehmer, född 1755, för den som vill titta. Där finns även lite mer om bakgrunden till mitt problem.
 
Mvh, Annelie

2004-01-06, 06:07
Svar #1

Utloggad Eva Barchas

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 106
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Där finns en Nyman familj i Pinga, Morkarla/C runt mitten av 1700talet.  Min MF MM FM Anna Persdotter-Nyman föddes där 1756.Jag har bara hittat 2 söner till henne, men där fanns 6 st Nyman barn i den familjen i Pinga.
 
Mvh Eva Barchas

2004-01-06, 14:24
Svar #2

Annelie Jonasson (Annelie)

Tack Eva! Alla tips är välkomna just nu, för jag har fastnat både på Christina och hennes man, och det har varit svårt att komma vidare.
 
Mvh, Annelie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna