ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Conrad Larsson i Norrsunda  (läst 795 gånger)

2001-08-29, 20:08
läst 795 gånger

ola larsson

Söker upplysningar om Conrad Larsson, död 173(2) i Klockartorp, Norrsunda. Han dyker upp första gången 1698 i Bristatorp, Norrsunda. Även noteringar om andra bärare av namnet Conrad i Uppland under 1600-talet är av intresse.
Hälsningar
Ola

2001-09-16, 20:48
Svar #1

Birgitta Andersson.

Hej Ola.
Lars CONRADSSON Steen blev 24 år gammal antagen som soldat nr. 120 för Härle i Torstuna, den 10 mars 1720, enligt en generalmönsterrulla.
Generalmönsterrulla 1744: Lars Conradsson Steen död in sept. 1742 ersatt med...
1723 17 sept gifter han sig i Torstuna med Anna Tomasdotter i Härle.
De får så vitt jag vet 3 söner och en dotter; Tomas, Andreas, Lars och Margta. De två först nämnda sönerna dör som barn. Lars blir vuxen och får barn. Margta vet jag inget om.
Lars Conradsson Steen går inte att följa längre
bakåt än till giftermålet. Vore roligt om du har någon glädje av detta.
                 Birgitta Andersson.

2007-12-10, 00:48
Svar #2

Utloggad Birgitta L Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2022-12-30, 11:29
    • Visa profil
Hej Ola.
Ja, Lars Conradsson Sten är son till Conrad Tuthe i Sala landsförsamling. Systern Stina kommer att bo tillsammans med Lars Stens änka en tid.
Vänligen Birgitta Andersson.

2015-04-06, 19:33
Svar #3

Utloggad Inga Lindgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2021-03-07, 16:42
    • Visa profil
Jag är också intresserad av Lars Conradsson Sten och den möjliga kopplingen till Conrad Tuthe i Sala landsförsamling. Jag har hittat i födelsebok och husförhör att Conrad Tuthe hade en son vid namn Lars, och i Sala landsförsaml AI:4 s 142 anges att denne Lars är soldat. Men jag kan inte hitta någon koppling till att denne soldat Lars är den Lars Conradsson Sten i Härled, Torstuna, som jag är intresserad av.  
Tacksam för alla tips som hjälper mig vidare.
Inga L

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna