ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hedda Paulina Axelsdotter  (läst 295 gånger)

2000-05-29, 14:34
läst 295 gånger

Tove Elisabeth Gulliksrud

Min mormors mor Het HEDDA PAULINA AXELSDOTTER,  født14.januar 1872 i Gräbbestad? Hun giftet seg den 3.november 1893 i Gräbbestad med Oscar Julius Pålsson fra Tanum.
Jeg har vanskeligheter med å finne Hedda Paulinas foreldre og andre aner, kan noen hjelpe meg?.
Deres etterslekt har jeg, men jeg håper at noen kan fortelle meg mere om hennes slekt.
På fohand takk.
Send meg gjerne en mail.
 
Hilsen Tove

2000-11-19, 11:39
Svar #1

Utloggad Carl-Gustav Dahlin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 152
  • Senast inloggad: 2013-02-18, 10:46
    • Visa profil
HEDDA PAULINA AXELSDOTTER var född i Moo socken 1872-01-14. Hon kom enl attest till Östra Ejgde i Grebbestad församling 1893-06-22. Gifte sig i Grebbestad med Oscar Julius Pålsson f 1866-12-24 i Östra Ejgde. Då Hedde Paulina är född i Moo kan du söka hennes rötter i den socknen.
Lycka till!
Cg

2000-11-20, 08:38
Svar #2

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6870
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 23:58
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Grebbestad hör till Tanums socken. Grebbestad fick egen kyrka 1891, och blev 1893 eget kyrkoområde med egen kyrkobokföring, men blev inte en egen församling.
 
För övrigt är det riktiga namnet Grebbestö, vilket lever kvar i namnet på berget mitt i samhället, Stöberget. Grebbestad är en av alla bisarra försvenskningar av Båhusläns ortnamn.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna