ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hilma och Rikard Öhr  (läst 733 gånger)

1999-09-06, 11:25
läst 733 gånger

Helena Hansen

Hej!
Är det någon som känner till något om dessa personer, Hilma och Rikard Öhr. De är min mormors morföräldrar. De fick en dotter vid namn Elsa, som senare gifte sig med en Manne Gustafsson. Elsa och Manne var bosatta i Västra Ryds församling. Möjligen kan det finnas någon anknytning till Tranbygge säteri. Kanske jobbade de där. Elsa tror jag är född någon gång under 1880-talet. Min mormor hette Gurli Geralda Desideria och föddes 1914. Hon hade bland annat en bror som hette Birger. Manne, min mormors far hade bröder som hette Bernhard och Kalle. Kalle ska enligt upplysning varit gift med en Maja, möjligen Maria, senare bosatta i Uppsala.  
Tacksam för upplysningar om dessa människor.
/Helena Hansen

2000-04-22, 19:54
Svar #1

Utloggad Ulla Roos

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 44
  • Senast inloggad: 2008-03-18, 17:37
    • Visa profil
000422
 
Hej Helena!
Jag tror att vi två har gemensamma rötter. Min morfarsfar Oskar Eugen Öhman 1881 Hjälsta-Litslena var bror till Johan Rikard Öhr 1870 Hjälsta. Han var gift med Hilma Charlotta Lindgren 1871 Villberga.
Oskar Eugen Öhman och Johan Rikard Öhrs föräldrar var Erik Gustav Öhr 1844 Hjälsta där han var soldat och hans maka Matilda Mårtensdotter 1845 Brunsta Hjälsta. Jag har sedan uppgifter bakåt till år 1718. Skriv om du vill veta mer.
Min adress Ulla Roos, Renvägen 6 Hummelsta 745 71 Enköping.
Min e-mail: www.roosulla@hotmail.com
 
MVH Ulla Roos

2004-02-02, 22:33
Svar #2

Robin Öhr

Hej!
Skulle vara tacksam om någon som vet
något om Öhr Isak Nikolaus Larsson
född 1892 D.1963.Född i Dalajärna.
Son till Öhr Lars Johansson.Mvh Robin Öhr

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna