ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hugo Ekberg (?)  (läst 547 gånger)

2002-04-07, 19:16
läst 547 gånger

jenny

Hej!
 
Någon som kan hjälpa mig att få reda på vem min morfars biologiska far var?
 
De få uppgifter jag har är följande: (dessa kommer från morfar som fortfarande lever)
Han hette Hugo Ekberg (efternamnet kan vara felaktigt) och träffade min morfars mor Inez Mathilda Larsson när han arbetede som kalkylator vid Strömsbergs bruk (Tierp?)
Finns även uppgifter om att han skall ha bott i Gävle någongång.
Har inga uppgifter om födelsedata, men min morfar, Kurt Hellsen, är född 1928 i Tolfta, Strömsberg,Tierp.
Hans mor är född 1908.  
Hoppas att någon vet något om Hugo. Tacksam för alla upplysningar!
M v h  
Jenny Sjöborg

2004-06-21, 14:57
Svar #1

Linda Hellsén

Min farfar heter Karl BERTIL HELLSÉN. 
Han hade 3 syskon. Ett hette GÖSTA HELLSÉN. Syskonen var födda i Tolfta. 
Farfars mamma hette ANNA Karolina Pettersson (eller ANNA Maria Andersson). 
Farfars pappa hette Karl Petter Hellsén (f 1862 i Tierp)och var skräddare. 
Kan KURT, GÖSTA och KARL vara syskon?
MVH Linda Hellsén
(Ditt e-mail funkar inte)

2004-06-22, 01:43
Svar #2

Utloggad Stig Geber

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1302
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:51
    • Visa profil
Hellsén födda i Tolfta.
 
Jenny!
 
Ett något sent svar.
 
Din morfars far skall vara Anders Hugo Valentin Dahlqvist, f 1901-02-14, som skriftligen erkänt faderskapet. Han var då bokhållare vid Strömsbergs bruk, Tolfta, men finns inte kvar där 1930.
 
Linda!
 
Gösta Ingemar, f 1915 är son till Johan Anton, son till Karl Petter i hans första gifte med Anna Karolina Pettersson
 
Karl Bertil, f 1914, är son till Karl Petter i hans andra gifte med Anna Greta Andersson
 
Kurt Hugo, f 1928, är son till Inez Matilda Larsson, som 1935 gifte sig med Johan Evert, f 1905, son till Karl Petter i dennes andra gifte. Johan Evert blev således styvfar till Kurt som fick sitt efternamn efter honom.
 
Hälsningar
Stig Geber

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna