ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Adolf Löf f. 18371014 kakelugnsmakargesäll  (läst 728 gånger)

2004-02-10, 20:58
läst 728 gånger

Utloggad Keth Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 240
  • Senast inloggad: 2022-07-26, 11:12
    • Visa profil
I vilken socken skall han sökas? Vet någon något mer om honom än vad som finns på Arkions skiva 1890? Uppsala men i vilken församling? Domkyrko eller Gamla Uppsala, finns det fler alternativ? Han bodde i Grimhild? Var ligger det?  
Han föddes i Tysslinge i Närke. Därifrån har jag följt honom fram till dess han 1859 flyttar från Mönsterås till obestämd ort. Var befann han sig under de 30 år jag saknar?
Enligt Arkion gifter han sig med Maria Lousie Lindberg f. 1835 Häggeby (C) och får med henne sonen Adolf Fredrik Löf f 1877 i Uppsala.
Glad pensionär

2004-02-10, 21:55
Svar #1

Utloggad Kjell Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 48
  • Senast inloggad: 2022-02-24, 19:21
    • Visa profil
Hej Keth
Grimhild är ett kvarter i Uppsala i Fjärdingsroten strax sydväst om järnvägsstationen. Församlingen är 1890 med säkerhet Domkyrkoförsamlingen eftersom den omfattade hela staden. Jag är inte påläst på när staden började delas mellan omkringliggande församlingar.
 
Hälsningar Kjell A

2004-02-10, 22:31
Svar #2

Utloggad Keth Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 240
  • Senast inloggad: 2022-07-26, 11:12
    • Visa profil
Tack Kjell
Nu vet jag vilka SVARkort jag skall beställa.
 
Hälsningar Keth
Glad pensionär

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna