ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Alfred Andersson f. 14 juni 1849 - Hjärtum  (läst 954 gånger)

2003-04-30, 20:24
läst 954 gånger

Per Åsander

Söker information om denne Johan Alfred Andersson från Hjärtum. Han gifte sig 28 oktober 1877 med Paulina Mathiasdotter från Stenkyrka, Tjörn.
De hade två döttrar: Selma Leontina, f 9 maj 1878 och Hedvig Alfrida f 20 januari 1880.
 
Hittar inget om dessa personer - de är överförda till obefintlighetsregister och datum är ej angivet.

2003-05-01, 22:22
Svar #1

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
I Stenkyrka föds 1855-06-10 en Paulina Mattisdotter i Nordvik. Far: Mattis Andersson, mor Johanna Jonasdr. Detta bör väl vara din Paulina?
På Tjörns släktforskares hemsida www.tjsf.org finns register till de flesta bevarade kyrkoböcker från Tjörn. Där finns även en del annat som bör intressera dig.
Ställ gärna framtida frågor om Paulina släkt under Landskap-Bohuslän-Socknar-Stenkyrka.
 
Anders

2003-05-01, 22:56
Svar #2

Per Åsander Halden Norge

Jo, det är helt riktigt min Paulina. Har upplysningar om nästan alla syskonen Mathiasson / Mathiasdotter, men jag saknar Paulina & Anders.
 
Har upprepade gånger sänt in efterlysningar utan resultat och i kyrkoböcker har jag inte funnit något. Det som gör det lite svårare är just det faktum att Paulina står i Obefintlighetsregistret hos Landsarkivet i Gbg. Det jag har funnit är mannens namn och barnens namn. Paulina finns inte uppfört i folkräkningen 1890. Kanske de alltså har emigrerat ?

2003-05-02, 09:25
Svar #3

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
I vilken sockens obefintlighetsregister står Paulina? Om bara hon är obefintlig i familjen så tyder det på att hon emigrerat utan övriga familjen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna