ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skräddare Sundgren Nysätra  (läst 379 gånger)

2006-01-26, 20:34
läst 379 gånger

mia engström

Jag söker information om Fredrik Wilhelm Sundgren skräddare i Nysätra. Han var född 1874 09 01 i Ärentuna.
 
 Gift med Emma Matilda Englund.
Har inte så mycket mer uppgifter på dom så jag vill gärna ha kontakt med dig som vet något eller kanske har samma släkt. Det är min mans morfars far
MVH
Mia Engström.

2006-01-27, 17:15
Svar #1

Jan-Åke Holmbring

Hej Mia
Det fanns en Fredrik Vilhelm Sundgren, född i Ärentuna (C) 1874, boende som ogift dräng hos hemmansägaren Carl Fredrik Vestergren i Grimsta, Ärentuna.
Hans blivande hustru torde vara den Emma Matilda Englund, som var född i Skuttunge (C) 1876, dotter till torparen Per Gustaf Englund, f. i Funbo (C) 1843 och Lovisa Karlsdotter, F. i Tibble (C) 1849. De bodde 1890 i Prästgården, Skuttunge.
(Sveriges befolkning 1890).
Mvh
Jan-Åke

2006-02-01, 20:27
Svar #2

mia engström

Tack så mycket för hjälpen Jan.Åke'MVH
Mia

2007-01-31, 20:15
Svar #3

Tommy Sundgren

Hej Mia!
Fredrik Vilhelm Sundgren var min farfars far och han var skräddare i Nysätra. Han finns avmålad i Nysätra kyrka på insidan i en av orgelluckorna och Emma Matilda är avmålad framme vid altaret på en tavla då hon samlade hö.
                             M.V.H Tommy Sundgren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna