ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Smeden, Anders Falk i Bro  (läst 332 gånger)

2006-04-16, 12:25
läst 332 gånger

Utloggad Thomas Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2012-08-12, 16:54
    • Visa profil
    • www.familjeaktuellt.se samt www.yourbeginnings.com/FAMILJEAKTUELLT/
Nu är jag smått desperat. Denna Anders Falk, bördig från Östergötland (den enda uppgift som finns) verkar inte vara denman han utger sig för att vara. Han är född 1720 och dör i Bro(AB)1806-03-19 och begravs den 25:e. Fram till 1799 var han gift med Ingrid Caijsa Lexander då hor går ur tiden. De lever större delen av sitt liv på Sveden (Sweden). En mycket tidig anteckning finns att Anders finns en kort tid på Fiskartorpet i Lejondal.  
Så långt är allt ok - men fortfarande är det så många frågetecken varifrån denna man kom?  
Jag har fått många glada tillrop att denna man ev. har sina rötter i Smedsläkten Falk i Motala/Gränna, eller Urbohm men inget verkar stämma... Jag har läst det mesta man kan via Genline. Visserligen är kyrkböckerna väldigt kladdiga på sina ställen vilket gör att jag kan ha missat nåt.
Jag är ledsen om jag nu har ställt denna fråga på fler forum men det verkar inte som om någon vet nåt... Så detta får väl bli sista chansen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna