ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tibblin och Schägg - kan någon hjälpa mig?  (läst 582 gånger)

2000-04-22, 13:10
läst 582 gånger

Lotta Forberg

Jag har en anfader Carl-Alfred Tibblin, född 12 agus. 1864 i Hagby, Tjockmyra. Död 1940 5,13.
Han kallade sig själv för C_A. Han arbetade på Kölvagård som ung och köpte den  
på äldre dagar (Fredriksberg, Ålandsdal)
Hans föräldrar kom från Tjockmyra i Hagby, Möskö. Han var gift med Klara  
Hellberg.Men C-A´s son Clas Anton  
Tibblin född 1894 6 sep. från (Ålandskal?, Försunda?, Öresbro?Biskopkulla?) fick  
min mormor Karin Elisabet Tibblin, född 1923-03-29 i Bonnkyrka, Uppsala.
Sägner säger att det var två släkten som delades av en å i en dal, därav två Tibblin  
släkten!? Alla uppgifter om släkten Skägg motages varmast!!!!
MVH Lotta Forsberg

2001-02-11, 17:35
Svar #1

Lillemor Tibblin

Hej Lotta!
Jag har precis börjat forska i Tibblinsläkten.
Min farfars mor hette Helmy Tibblin-det är nästan det enda jag vet om henne. Hon födde min farfar
utom äktenskapet 1914 och lämnade honom hos en fostermor i Vilske Kleva, Västergötland.
Hon bosatte sig i Gällstad där hon gifte sig med Verner Pettersson.
Har du stött på Helmy eller Lennart Tibblin i dina anor?
MVH Lillemor Tibblin.

2001-11-03, 16:30
Svar #2

Ylva Cederborg

Hej jag har en hustru till soldaten August Elf i Elflösa. Hon heter Fredrika Mathilda Tibblin född 1840 den 1 feb i Fittja, Nysätra.
Vet ni något om henne?
MVH Ylva Cederborg

2001-11-24, 18:27
Svar #3

Yvonne Ekström

Hej,
i periferin i min släktforskning finns Rättaren Eric Tibblin f. 11/5 1822 i Skogstibble gm Maja Lotta Forsberg från Fröslunda. Jag har dem i HFL i Vårfrukyrka s:n, Enögla 1858-1860. Sedemera finns de i HFL 1881-85 i Svinnegarns by, Svinnegarn. Jag har endel data om barnen om det är någon som vill ha dessa noteringar.
 
MVH,
Yvonne

2005-04-08, 00:23
Svar #4

Utloggad Inger Holmertz Ohlson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 301
  • Senast inloggad: 2020-08-27, 20:29
    • Visa profil
Hej,
 
Är det någon som känner till en Clas Tibblin som skulle ha levt i Uppland i trakterna av Hjälsta - Grillby nära Enköping. Jag har hört talas om ett ställe kallat Kontrabacken där han skulle ha varit född (i början av 1800-talet?) eller uppvuxen.
Med vänlig hälsning
Inger Holmertz Ohlson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna