ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Michael Önman f. 22/10 1839 i Ljung, Bohuslän  (läst 534 gånger)

2003-08-13, 20:07
läst 534 gånger

Ulrica Dahlqvist

Hejsan! Jag undrar om det är någon som vet vart Johan flyttar med sina föräldrar mjölnaren Andreas Öngren och Juliana 1841?
Familjen uppges flytta till Dyrhufvud, Ljung detta år ifrån Kvarnen under Anfasteröd, Ljung. Jag har inte lyckats hitta dem där, vare sig i samma HFL eller den nästföljande. De bor inte heller kvar på Kvarnen.  
1872 hittar jag honom igen i Uddevalla 15R Ö. Tull, tillsammans med sin hustru Johanna Maria Petersdotter samt två barn på s. 115 i HFL A1:19. Där uppges Johan vara inflyttad från Torp 1972 och han återfinns mycket riktigt i inflyttnings-längden B.7 som nr 224 detta år. Däremot finner jag honom inte utflyttad från Torp vare sig i O eller P län.  
Vore tacksam om någon vänlig själ har lösningen på vart han kan ha tagit vägen under dessa närmare 30 år, då jag har kört fast i båda ändar. Är även intresserad av att veta var och när Johan dog samt dödsorsak om någon har tillgång till dessa uppgifter.
 
Tack på förhand!
 
MVH,
 
Ulrica Dahlqvist

2003-08-13, 21:01
Svar #1

Ulrica Dahlqvist

En rättelse: Han heter Öngren och inte Önman som det står i rubriken.
 
MVH,
 
Ulrica Dahlqvist

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna