ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tunabergs gods - Johan Ahlberg  (läst 1205 gånger)

2003-11-15, 12:25
läst 1205 gånger

Utloggad Anita Gustavsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2013-03-22, 16:16
    • Visa profil
Vem har information att lämna? Denna man har figurerat i ett faderskapsmål där vi har släktskap på kvinnans sida. Allt ang. Johan Ahlberg, godset eller annat är av intresse.
MVH Anita Gustavsson

2003-11-18, 21:26
Svar #1

Utloggad Anders Ahlberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 443
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 09:48
    • Visa profil
Om du lämnar ytterligare uppgifter om datum, kvinnans och barnets namn etc. är det lättare att hjälpa till.
MVH Anders Ahlberg

2003-11-19, 11:23
Svar #2

Solveig Mårtenssson

Hej Anita!
Här kommer lite information om Tunabergs gård, som det egentligen heter enligt min man som har växt upp i ett bostadsområde strax intill.
 
Från CD-skivan Lär känna ditt Uppsala citerar jag följande:
Tunabergs gård: Där Tunabergsskolans idrottshall nu ligger låg fram till 1960-talet Tunabergs gård. Rester av huvudall?n finns fortfarande kvar. Linn?lärljungen och sedan professorn i medicin och botanik Carl Peter Thunbergv(1743-1828) bodde på gården och  uppförde där en ny huvudbyggnad.
 
Ett tips är att du kontaktar Stadsarkivet tele: 018-727 11 70 och kanske har de en bild.
mvh Solveig Mårtensson

2005-06-26, 23:07
Svar #3

Utloggad Kerstin Malm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 508
  • Senast inloggad: 2016-04-03, 23:05
    • Visa profil
    • www.ahlbergare.se
Min mormors far Josef Ahlberg var ägare till Tunabergs gods i Uppland. Kan det vara sen man du söker??

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna