ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Valde / Walede, by i Skäfthammar  (läst 854 gånger)

2004-01-03, 00:55
läst 854 gånger

Utloggad Robert Hammarstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 330
  • Senast inloggad: 2012-04-09, 23:34
    • Visa profil
    • www.hammarstedt.st
Vet någon om det finns gjort någon hembygdsforskning omfattande 1600-talet och framåt för fastigheterna och personerna i byn Valde (tidigare Walede eller Walade) i södra Skäfthammar (någon kilometer söder om Gimo)? Kanske ett gårdsregister eller liknande?
Det skulle vara intressant att få ta del av dessa uppgifter. Jag planerar en släktträff i Gimo i början av sommaren och släkten har sitt ursprung i Valde.
mvh / Robban

2004-06-08, 08:26
Svar #1

Tommy Andersson

Är intresserad av samma uppgifter som Robert plus att jag undrar över hur långt planeringen gått för släktträffen.

2005-06-25, 23:30
Svar #2

Utloggad Robert Hammarstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 330
  • Senast inloggad: 2012-04-09, 23:34
    • Visa profil
    • www.hammarstedt.st
Hej Tommy!
Sent svar... Jag har inte sett att du skickade inlägg.
Jotack. Släktträffen blev lyckad. ALLA kusinerna fanns närvarande, därav en som vi aldrig träffat förut. Vi höll till i konferenslokal på Gimo Brukshotell där vi också bodde (god mat).
Jag visade och berättade vad jag hittat i min forskning på våra anfäder/mödrar med hjälp av Powerpoint och en projektor.  
Har du anknytning till Valde? I så fall vilken ana kommer du från?  
Min hittills äldsta ana i Valde är Erik Bengtsson, f ca 1651, hans son Erik Ersson f 1677 osv.  
mvh, /Robban

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna