ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Var friherre Hermelin pappa till Ida Hermelina?  (läst 335 gånger)

2006-03-10, 23:23
läst 335 gånger

Utloggad Thomas Ek

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 499
  • Senast inloggad: 2012-08-12, 16:54
    • Visa profil
    • www.familjeaktuellt.se samt www.yourbeginnings.com/FAMILJEAKTUELLT/
Hej!
Det är många gånger man stöter på småroliga incidenter i sitt släktforskararbete.
Nu har jag hittat min morfars mor - Ida Hermelina som föddes 18 september 1881 - som oägta av Lovisa Persdotter - piga på Torsvi Gård.
Lovisa kommer till Torsvi Gård den 14 oktober 1878 men något händer så hon flyttar redan 18 okt 1879 från gården. Den 13 oktober 1881 kommer Lovisa tillbaka till Torsvi Gård med ett nyfött barn. Nu kommer hon från Norrgården i Kungs Husby (C) där hon födde Ida Hermelina. Eftersom det aldrig har kunnat fastställas vem fadern var till Ida Hermelina undrar vi om någon kan hjälpa oss att få klarhet i detta?  
En son på gården blev - om jag inte minns fel - sjökadett 1881 i Karlskrona så...
Hed tanke på hennes något ovanliga mellannamn - Hermelina - så finns det ju utrymme för spekulationer. Och det var väl inte så vanligt att man återkommer till sin arbetsplats med ett nyfött oägta barn.
 
Hoppas på tur med hjälp.
 
Thomas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna