ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Luffare  (läst 276 gånger)

1999-06-21, 22:25
läst 276 gånger

Anneli Kronberg

Jag har en luffare i min släkt. Han hette Peter Larsson född 1790 födelseort okänd. Hans fästmö hette Johanna Olsdotter född 1796 04 22 i Hällesdalen Ödsmål socken.Deras barn hette Britta Petersdotter född 1827 02 24 på socknen Ödsmål och Inga Maja född 1829 12 24 på socknen Ödsmål. Finns det någon som vet hur man går tillväga för att hitta uppgifter om en luffare ?

1999-07-25, 17:03
Svar #1

Anneli Kronberg

Peter Larsson och Johanna Olsdotter  försvinner  ur Ödsmåls socken omkring 1840. Tyvärr finns de inte i Ödsmåls utflyttningslängd 1836 - 1872. Finns det någon som vet något, eller hur man ska gå till väga ? Detta är ett komplement till den efterlysning som jag gjorde den 21 juni 1999.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna